آموزش وردپرس
خانه / بازاریابی / دانلود خلاصه کتاب ساختن برای ماندن(Built to Last)

دانلود خلاصه کتاب ساختن برای ماندن(Built to Last)

با بسیاری از معیارها، امروزه کتاب ساختن برای ماندن (Built to Last) را می‌توان یک کتاب کلاسیک مدیریتی دانست: کتاب‌ها و نویسندگان بسیاری به آن ارجاع می‌دهند، به صورت گسترده ترجمه، چاپ و منتشر شده و تقریباً در هر کتابخانه‌ی مدیریتی موجود است؛ و نیز این‌که کمتر کسی وقت و حوصله پیدا می‌کند آن را به صورت کامل بخواند.

جیم کالینز (Jim Collins) و جری پوراس (Jerry Porras) این کتاب را در سال ۱۹۹۴ منتشر کردند و به سرعت، جایگاه ویژه‌ای را در میان کتاب‌های مرجع در زمینه‌ی استراتژی و تفکر استراتژیک به خود اختصاص داد.

البته این اتفاق چندان عجیب نیست. کالینز و پوراس شش سال روی یک سوال کار کردند و آن‌چه در قالب کتاب ساختن برای ماندن منتشر شده، حاصل این تلاش است.

حفظ بقا راز هستی است! تلاش برای ماندن، اساس فعالیت های بشر ی است . ماندگاری فلسفه بسیاری از تلاش های روزانه ما را شکل می دهد. می سازیم تا بمانیم.

دانلود خلاصه کتاب ساختن برای ماندن(Built to Last)

کتاب ساختن برای ماندن، دستاوردهای یک پژوهش در صدها شرکت مورد بررسی را تشریح می کند . این پژوهش معتبر به مقایسه شرکت های آرمانی با دیگر شرکت ها پرداخته است . مقایسه شرکت ها یی که مدیران و کارکنان آنها ساخته اند که بماند، با شرکت هایی که شاید تلا ش هایشان تنها تلاشی مذبوحانه بوده است. کتاب با پژوهش در شرح حال شرکت های آرمانی دوازده “باور عمومی ” را به چالش می گیرد .

سودمندی های کتابی را که در دست دارید می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

١– نمونه ای از یک طرح پژوهشی کامل.

٢- نمونه ای است از یک طرح تطبیقی در یک مورد خاص.

٣- بازتابی است از بینش و نگرش شرکت های موفق و ماندگار.

۴- آثار و پیامد توجه به نیروی انسانی شاغل.

دانلود خلاصه کتاب ساختن برای ماندن(Built to Last)

بخش هایی از کتاب :

این کتاب، شرح زندگی رهبران فرمند و آیند ه نگر نیست . این کتاب نه به بحث آیند ه نگری در بازار می پردازد و نه به توضیح و تشریح کالاهای رؤیایی . مباحث این کتاب محدود به بحث درباره لزوم داشتن “آرمان” در شرکت ها نیست . این کتاب به مسایلی بسیار مهم تر، بنیادی تر و ماندگارتر می پردازد. این کتاب درباره شرکت های آرمانی است.

فرض کنید با آدم فو ق العاده ای روبه رو می شوید که می تواند در هر موقع روز یا شب با نگاه کردن به خورشید یا ستاره ها وقت دقیق و تقویم روز را بگوید:

٢٣ آوریل ١۴٠١ ، ساعت ٢ و ٣۶ دقیقه و ١٢ ثانیه بامدا د ” اگر چنین انسانی وجود داشته باشد ، بی گمان در “گفتن وقت موجودی شگفت انگیز است و ما به خاطر داشتن توانایی گفتن وقت، این شخص را گرامی و محترم می داریم. اما همین شخص به جای گفتن وقت می توانست ساعتی بسازد که حتی بعد از مرگش امکان اعلام وقت باشد، آیا واقعاً شگفت انگیزتر نبود؟

داشتن فکر بکر یا داشتن جذبه در رهبری، چیزی در حد “گفتن وقت ” است اما ساختن شرکتی که تا مدت ها پس از رفتن آدم ها (یعنی فرد رهبر ) بتواند انواع کالا را تولید کند و در کار خود موفق باشد مثل “ساختن ساعت” است.

در انتظار فکر بکر نشستن فکری عبث است.

فکر بکر، ساختن خود شرکت است.

دانلود خلاصه کتاب ساختن برای ماندن در ۲۳ صفحه بصورت تایپ شده

نویسندگان : جیمز کالینز، جری پوراس

مترجم : مهندس فضل الله امینی

نشر فرا

همچنین ببینید

اثر ضمیر ناخودآگاه در فرآیند خرید

‍ اثر ضمیر ناخودآگاه در فرآیند خرید

بسیاری از مشاوران تبلیغاتی و بازاریابی در تهیه برنامه بازاریابی و کمپین تبلیغاتی برای سازمان …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هفت =